Maneviyat Psikolojisi Sempozyumu


Psikoloji ile ilgilenenler için güzel bir sempozyum. Fırsatım olsa katılmak isterdim.
Erciyes Üniversitesi, Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi, Sıcak Yuva Vakfı ve Birlik Vakfı'nın katkılarıyla düzenlenecek olan sempozyum 14-15 Ekim 2017 tarihlerinde İstanbul Birlik Vakfı MTTB konferans salonunda yapılacak. Sempozyumun ana teması 'Evlilik ve Aile'. Kemal Sayar, Sefa Saygılı, Mustafa Ulusoy, Mustafa Merter, Erol Göka gibi alanında uzman kişiler sempozyumda konuşma yapacaklar.

Sempozyum komitesinin açıklaması şu şekilde: 'Bilindiği üzere Türkiye’de evlilik müessesi sarsıntıdadır. Aile içi geçimsizlikler, ucu eşlerden birinin hayatının sonlandırılmasına kadar uzanabilen (kadın ya da erkeğe uygulanan) şiddet, evliliğin mecburiyetten sürdürülmesi veya boşanma ile sonlandırılması gibi durumlar toplumda diz boyunu da aşmış durumda maalesef. TÜİK’in 2015 yılı araştırmasına göre, son 10 yılda  1 milyon 151 bin 765 çift boşanmıştır. Aynı dönemde evlenen çiftlerin sayısı ise 6 milyon 144 bin 124 olmuştur. Son on yılda evlenme oranı % 2,5 azalırken, boşanma oranı % 42 artmıştır.

Türkiye’de 2015 yılında boşanan çiftlerin sayısı bir önceki yıla göre % 0,7 artarak 131 bin 830’a ulaşmıştır. (http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21515) Kayseri’de 2015 yılında 2611 çift boşanmıştır. Evlenme oranlarıyla karşılaştırdığımızda Kayseri’de evlenen dört çiftten biri boşanmıştır.' 
Bu durum sempozyum temasının 'Evlilik ve Aile' olarak belirlenmesine yol açmış.

Sempozyumla alakalı daha fazla bilgi için: https://maneviyatpsikolojisi.erciyes.edu.tr

6 yorum:

  1. Herkesi ilgilendiren, maalesef güncel bir konu. Katılan akademisyenler de alanında başarılı isimler, katılabilmeyi çok arzu ederim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir konu. Mümkün olsa katılmak isterdim.

      Sil
  2. Süper bir sempozyum. Hem konusu hem de katılımcılar açısından , inşallah katılabilirim. Ayrıntıları ineceliyorum hemen

    YanıtlaSil
  3. Evlilikte dini ölçüleri bilirsiniz. Ben de bloğumda bu konuda yazılar paylaşmışımdır. İnsanlar müslüman oldukları halde eş seçerken bu maddelere riayet etmediklerinden boşanmalar da fazla oluyor diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza katılıyorum. Boşanmalarda bu durumun önemli bir rolü olduğunu düşünüyorum :)

      Sil